tirsdag 26. februar 2013

Tulip rundpinnesett

Jeg synes det er viktig å bruke penger man får i bursdag- og julegave til noe man virkelig har lyst på og ikke regninger. Noen av årets julegavepenger brukte jeg på noe jeg har ønsket meg lenge. Nemlig Tulip sitt rundpinnesett. Hvem har vel ikke opplevd å sitte med garn og oppskrift klart i fanget, men uten riktig pinnestr? Det har hvertfall jeg opplevd mange ganger! Men aldri mer! Settet koster flesk, men er verd det for en ivrig strikker. Det å kjøpe en og en rundpinne i hver størrelse og lengde koster uansett mye mer ;) Det består av 11 sett bambuspinner i str. 3,5mm opp til 9mm, 3 vaiere med ulik lengde og kobler for å sette de sammen til enda lengre vaiere, 6 stoppere, 1 pinnemåler med innebygd kuttere og 2 synåler. Alt dette i et knakende flott etui. Settet har jeg kun funnet på pickles. Det er enkelt å bruke og maskene glir lett på pinnene uten å sette seg fast i noen som helst hakk i overgangene. Elsk <3


Men jeg må innrømme at jeg allikevel opplevde å ikke ha rette pinnestr da jeg skulle strikke en mariusvest til lillgutt.. den skal strikkes i rundpinne 2,5. Sukk... Men et par rundpinner utenom kan jeg godta ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på kommentarer :)