mandag 11. februar 2013

Elg i solnedgang - lue

Før jul ønsket samboeren min seg en ny lue, gjerne en med strikke mønster. Jeg begynte med en lue med selbumønster selv om oppskriften manglet bilde av det ferdige resultatet. Godt i gang innså jeg at denne lua både ble for trang og at det var en slik lue som er flat på toppen som en hatt, noe samboeren min neppe ville satt pris på. Så da ble det opprekking.. Sambo spurte da om ikke jeg kunne lage en lue med et elgmønster jeg hadde liggende, og det kunne jeg jo selvfølgelig gjøre. Problemet var at mønsteret hører til et vottepar, så da måtte jeg prøve meg frem med både antall masker og avfelling. Jeg er en slave av ferdige oppskrifter, men tar gjerne en utfordring. Og lue ble det! Med tre elger fra mønsteret "elg i solnedgang" (usikker på opprinnelsen) og litt prøving og feiling angående pinnestr ble det til slutt en lue:



Helt vellykket ble den dog ikke da garnet ikke var tykt nok og lua dermed ikke varm nok ifølge sambo. Den ble også litt lang pga det store mønsteret og litt trang der det ble lang avstand mellom fargeskiftet. Den har blitt brukt, men jeg tror og håper han blir mer fornøyd med Mariuslua jeg viste frem i et tidligere innlegg. Og jeg ble jo en erfaring rikere ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på kommentarer :)