onsdag 25. april 2012

Vår og permisjon..

I dag har jeg hatt min siste dag på jobb på et helt år !! Nå har jeg altså gått ut i fødselspermisjon. Skummelt.. Jeg er et sjikkelig arbeidsjern og stortrives på jobb, så det blir rart å ikke jobbe fremover, men jeg regner med at så snart lillegutt kommer til er jobben glemt. Så frem til han melder sin ankomst skal jeg slappe av, kose med hunden og forhåpentligvis få gjort noen småprosjekter her hjemme.

Til lunsj i dag ble jeg overrasket med at noen av mine søte, snille, beste kollegaer hadde bakt kake siden det var min siste dag. Jeg ble så utrolig rørt og takknemlig at det var bare så vidt at jeg klarte å holde tårene inne (jeg er et ordentlig følelsesmenneske). Dumme meg tok ikke bilde av kakene, men det var både sjokoladekake, gulrotkake og en kjempegod ostekake med blåbær på, mmmmm =D Jeg kommer til å savne disse flotte folkene, men jeg skal jo selvfølgelig besøke de og vise fram det lille nurket mitt når han kommer.

Ellers hadde jeg og Bianca en kjempemorsom skogstur i går. Vi gikk oss vill i skogen og kom hjem bløt, gjørmete og svett, men fornøyd og sliten. Og så har det begynt å blomstre i bedene mine. Disse blomstene har tittet frem. Noen som vet hva de heter?


I tillegg har fjorårets påskeliljeløker begynt å blomstre og det kommer opp både grønne blad og diverse skudd her og der. Lukten av at naboene (og nå også min kjære samboer) raker hagene sine er så herlig!! Det er VÅR !! Og i går fikk jeg til og med en humle på besøk i vinduskarmen. Ah.. så morsomt hvor mye lettere ting virker, gladere folk er og hvor mye ny energi vi får av våren. Det er bare rett og slett herlig!


Her ser du den noe voksduken min fra stoff og stil. Den har fine pastellfarger og lyser vårlig opp kjøkkenet vårt. På bordet står også den fine trekassen i blå/turkis farge som jeg bare MÅTTE ha på kremmerhuset for en stund tilbake. Men jeg har ikke funnet ut hva jeg skal ha oppi. Noen som har noen tips? Teksten på kassen betyr noe slikt som "livet i hagen", men jeg vil ikke la den stå ute å bli ødelagt i regnet.

Ha en fin onsdag videre!

1 kommentar:

  1. Hei høpp!!

    Takk for fine ord fra deg:)

    Gøy du vil være med på min give away,masse lykke til:)

    Nyt morgen dagen1

    Klem Linda;)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer :)