tirsdag 17. april 2012

Koseklumpen min !

Jeg har en langhåret standard dachs som heter Bianca. Jeg hentet henne i Lillestrøm 1. august 2009 hos kennel Chirabida. Det er en kennel drevet av en meget seriøs og koselig dame og jeg var aldri i tvil om at jeg var sikret en godt oppdrettet hund hos henne. Vi går ikke på utstilling, men vi trener spor for skøy skyld, slik at Bianca får brukt sine naturlige instinkter i kontrollerte former. Og det ELSKER hun, og er utrolig flink til. Det er ikke tvil om at denne rasen er skapt for å jobbe selv om det er en liten hund i kroppen (men ikke i sinnet). Bianca er en typisk sta og sær dachs som sier klart fra hva hun mener og ønsker, men er samtidig veldig rolig og tillitsfull og en ordentlig koseklump ! Det finnes ikke noe bedre etter en slitsom dag som å komme hjem til et nydelig ansikt som er ekstatisk over å se meg, som alltid gjør noe sprell som får meg til å smile å le og som gjerne legger seg på sofaen i armkroken min for eviglange kosestunder. Det er heller ingen andre som gleder seg så mye sammen med meg for små og store gleder som hun ikke skjønner noe av, men er eier fornøyd er Bianca fornøyd. Et liv uten hund er ikke noe liv! Og et hjem uten hund er kun et hus. Det er heller ikke bare kos, men mye jobb, men jeg skal love deg at det er verdt alt arbeidet!!



Her er Bianca ute i hagen en av de første dagene hun var hos meg.


Og her er hun 2 år etter, i fjor sommer.



Og slik ligger hun i kveld som alle andre kvelder. Utstrakt på sofaen i uante hundetanker.

Ha en fin kveld videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på kommentarer :)