tirsdag 24. april 2012

Heklet garnkurv

Da har jeg heklet en garnkurv etter inspirasjon fra bloggen "G-Anette's Kreativiteter". Innlegget hennes kan du se her. Jeg lagde min kurv en del større enn hennes og brukte nesten 5 nøster med eskimo garn. Min kurv ble ca. 30cm i diameter og 23cm høy. Jeg brukte en mørkegrå farge som var til overs etter et annet prosjekt, og da jeg gikk tom for det, ble det en mørk lilla kant fra et overskuddsnøste fra et annet prosjekt. Disse kurvene er kjempe anvendelige og kjempelett å hekle. Jeg brukte bare en kveld + litt til på min store kurv. Det blir nok flere slike i forskjellige farger og størrelser etter hvert :)





Det første jeg lærte meg å hekle var luer. Og de luene var faktisk basert på akkurat samme måten å hekle på som disse kurvene. Da startet jeg på toppen av hodet og utvidet en sirkel til ca passe størrelse og deretter heklet jeg vanlige fastmasker til ønsket lengde. Morsomt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på kommentarer :)