mandag 11. mars 2013

Høstvest

Selv om det nærmer seg vår, så har jeg strikket Pickles sin høstvest til lillegutt.


Den er strikket etter oppskriften i str. 1 år. Grunnfargen og hvitfargen er Pickles sitt Abuelita Baby Merino, mens grønn- og blåfargen er  baby merino fra Nille.

Vrangbord og glattstrikk i eviglange cm på små pinner er gørr kjedelig, men mønsteret var veldig morsomt å strikke. Det kalles daisy og det er første gangen jeg prøver det. Enkelt, morsomt og såååå fint!

Jeg valgte farger som jeg mener en jente også kan bruke, sånn i tilfelle det skulle komme en jente å arve vesten en vakker dag.

Vesten er veldig myk og god og tøyelig, men jeg slet (og sliter fortsatt) med halsen. Jeg prøvde å felle av halsen hele tre ganger før jeg sa meg fornøyd. Da hadde jeg gått opp 2,5 pinnestr og felt av så løst jeg bare kunne. Allikevel måtte jeg rive den opp (!) bak for å få den over hodet på lillegutt. Og han er en liten gutt ifølge statistikken. Så vesten ligger nå og venter på å bli rekket opp igjen og skal strikkes på nytt med større pinner (sukk).

Men jeg synes selv at vesten ble veldig fin, og lillegutt gjorde den så klart enda finere ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på kommentarer :)