tirsdag 25. september 2012

Rester etter dåpen

Det har vært lite tid til blogging i det siste. I august var jeg tre uker på ferie hjemme på vakre Helgeland. Da var jeg blant annet på hytta vår i Hattfjelldalen og så hadde vi dåp for lille Mathias i Alstahaug kirke. Det er alltid så godt å komme hjem til den nydelige naturen, bare slappe av fra hverdagens tjas og mas og ikke minst være sammen med familien vår. Er en skjikkelig pappadalt, hihi... Det blir blogginnlegg senere med bilder fra hytta blant annet.

I dåpen pyntet vi bordene med blå stearinlys (selvfølgelig) og blå diamanter på sølvfat fra kid interiør. Lysene og diamantene kjøpte jeg på tilbud på nille i sommer (er veldig obs på gode tilbud ;). Da vi kom hjem brant vi opp lysrestene, og nå savner jeg de! Jeg elsker blått og stearinlysene fra dåpene hadde så nydelig blåfarge!! Sukk.. Men nå er det på tide å få litt høstfarger inn i stua, så får kanskje blåfargen komme tilbake å lyse opp når det er hvit snø ute kanskje.

Her er ett av lysfatene i dåpen. Hadde tre fat med ulike kombinasjoer av lys i samme fargene. Prøvde å holde det litt enkelt.

Her brenner jeg restene av de dråpeformede lysene vi hadde på matbordet. Lysestaken til venstre fant jeg på bruktbutikken hjemme i Sandnessjøen og forelsket meg helt i den (synd de hadde bare èn). Den til høyre har jeg to av. Satt hos bestemor og snakket om at jeg skulle hatt noen enkle lave lysestaker til kronelys, og da kom hun med to slike som hun ikke bruker selv. Snill som hun er :)


Her er en av blomsteroppsatsene fra dåpen. Den har min snille stemor laget. Det var vanskelig å finne blomster som passet til dåpen, men jeg synes det ble fint med det vi fant. I tillegg til denne hadde vi en oppsats laget i en blå potte formet som en barnevogn på gavebordet, lupiner i en stor glassvase ved inngangen, og noen små oppsatser lik denne på salongbordene.

Nå er det snart tid for Grey's anatomy.
Dere skal snart få se mine siste loppefunn og så driver jeg på med et lite hekleprosjekt.
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på kommentarer :)