torsdag 27. september 2012

Mine siste bruktfunn

Jeg er ny på dette med loppemarked. Men guri malla så morsomt det er! Både det å finne små skatter og se på alle folkene og tingene som folk gir bort. Jeg er ikke av de som står først i køen en halvtime før de åpner. Jeg er heller den som kommer tuslende inn et par timer etter åpningstid og bare subber rundt og titter. Men av og til finner jeg da noe, og her er de siste tingene jeg har kjøpt:

Denne lille kaserollen fant jeg på bruktbutikken hjemme i Sandnessjøen. Perfekt til å smelte smør i.

Denne syntes jeg var litt morsom, så nå får ikke gubben lov til å være morragretten nå mere ;)

Denne fant jeg på fretex. Jeg elsker stjerner og kaller sønnen min for "stjerna mi", så når jeg så denne måtte jeg bare ha den.

Denne fant jeg på loppemarked i helgen. Det fulgte med et lokk. Den er akkurat passe liten til å holde feks. baconet varmt til middagen. Har sett etter en slik en lenge :)

Denne søte lysestaken fant jeg på bruktbutikken hjemme i Sandnessjøen og ble straks forelsket. Liten og enkel men fin lysestake. Synd de ikke hadde en til.

Denne kjedelige, ordinære krakken skal få noen malingstrøk og deretter stå ute på verandaen som blomsterbord til våren.

Denne puffen fant jeg også på bruktbutikken i Sandnessjøen. Stemoren min hadde først vært og sett på den, men pappa hatet den, så hun fikk ikke lov til å kjøpe den. Så kom jeg da, og syntes den var "styggkul", men falt egentlig for oppbevaringsrommet inni hvor jeg har gjemt hundelekene. Samboeren min hater den selvsagt, men... :)

Denne hylla fant jeg på loppemarked nylig. Den har fått plass på lillegutt sitt rom og blir vel full av bøker og leker etter hvert.

Denne puta var det et eller annet jeg falt for. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at den er fra ikea, hihi. Men jeg liker den jeg :)

Denne sukkerbitklypa fant jeg på et loppemarked i vår. Jeg synes den var så  utrolig søt, så jeg måtte ha den.

Stemoren min har slike skåler, og de passer så godt til å spise både kake og is fra. Jeg har ingen fine fat å servere dessert eller kake på, så når jeg fant tre slike på fretex måtte jeg ha de. Så har jeg ønsket meg flere i julegave.

Neste gang skal jeg vise frem mitt siste hekleprosjekt som ble ferdig i dag.

Ha en fin kveld. Snart helg! ;)

1 kommentar:

  1. Så mange fine loppekjøp! I helga er det KJEMPE mange loppemarkeder i Trondheim, tror jeg skal ta meg en tur på flere..Kanskje du også blir med ;)Den puffen var kjempe fin!! Så lurt med ett hemmelig lite rom inni :D

    -Airin-

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer :)