torsdag 2. august 2012

Elgen Helge


I dag ble jeg ferdig med mitt siste hekleprosjekt. Og denne karen ble stooooor! Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke og ble ganske overrasket da jeg innså hvor stor den ble.. Eneste avviket er at jeg har heklet øyne og nese istedet for å sy på filt. Selv om den er stor så er det raskt gjort, da den består av 98% fastmasker. Oppskriften finner du her og den kommer fra denne danske bloggen. Jeg gjorde som det sto i oppskriften og kjøpte en billig pute på jysk til fyll, men var nok litt uheldig med valg av pute, for elgen ble så myk at hornene ikke vil stå. Så det må jeg finne på en lur løsning når den skal henges opp. Jeg heklet en lenke av løsmasker bak på hodet for å henge den opp med.


Elgen skal få henge som trofe på rommet til lillegutt når han flytter inn dit.

Hunden vår Bianca synes det var en interessant sak, men så littegrann skeptisk på den, hihi..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på kommentarer :)